Waarom Flandersfisher?

Algemene voorwaarden

Via deze link vind u onze Algemene voorwaarden

Heb je vragen over onze Algemene Voorwaarden? Neem
dan gerust even contact op via het contactformulier, ik bespreek ze graag met
jou.

Via deze link vind u ons Privacy beleid

We zijn erg begaan met ieders privacy. Heb je hier
een vraag over, stuur dan gerust een mail via het contactformulier.

Bestellen en betalen

Ja (en nee…).

Daiwa heeft over de hele wereld verschillende filialen. Afhankelijk van de regio (USA, Azië, Oceanië, Europa, Zuid-Amerika, …) is het aanbod afgestemd op de regionale markt. Deze filialen hebben dus helaas niet steeds hetzelfde aanbod.

Voor de Europese markt heb je vier grote filialen: Duitsland, Scandinavië, Spanje, UK en Italië. Het aanbod voor de Franse markt (filiaal Spanje) wijkt af van het aanbod voor België, Nederland, Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk (filiaal Duitsland).

Zo kan het zijn dat er op de Franse markt producten aangeboden worden die niet in België beschikbaar zijn.

Wil je een product van Daiwa bestellen dat niet op de website staat, raadpleeg dan deze link: http://www.daiwa.de
Alle producten die op deze website staan, zijn leverbaar via www.FlandersFisher.be

Helemaal bovenaan heb je een vergrootglas icoon, als je daarop klikt kun je een bepaald product zoeken. Als je ook naar de shop gaat kan je zoeken in onze categorieën.

Met FlandersFisher.be wil ik klanten te kans geven om toegang te krijgen tot alle producten van de Duitse/Belgische/Nederlandse markt. Het is echter onmogelijk om al deze producten in voorraad te hebben. Daarom vind je bij producten die (tijdelijk) niet op voorraad zijn een ‘interesse’ knop. Via deze knop geef je aan dat je interesse hebt in een bepaald product niet op voorraad is. Zodra je op verzenden drukt, krijg ik een mailtje. Ik zoek dan voor jou uit wanneer het product terug op voorraad komt en stuur je een mail met meer info.

Ja, dat kan zeker. Hou er wel rekening mee dat ik naast deze webshop nog een voltijdse baan heb en dus niet steeds de telefoon kan opnemen.

Het is eenvoudiger om een mail te sturen met jouw vraag en om in die mail jouw telefoonnummer achter te laten. Op die manier kan ik je zowel via mail als via de telefoon contacteren.

Ja, als klant heb je het recht om – binnen bepaalde voorwaarden – jouw bestelling te annuleren of herroepen. Deze voorwaarden worden beschreven in de Algemene Voorwaarden, artikel 7: Herroepingsrecht.

Voor een goede verstandhouding is het aangewezen om zo snel mogelijk contact op te nemen. Samen kunnen we bekijken of we de betalingen terugstorten of via een waardebon verrekenen. Samen komen we wel tot een goede oplossing.

Producten die specifiek besteld werden (en dus geen deel uitmaakten van de voorraad op moment van de bestelling), worden steeds via een waardebon verrekend. Producten die uit voorraad werden aangekocht kunnen worden terugbetaald (uiteraard als aan de herroepingsvoorwaarden uit artikel 7 voldaan werd).

Nee, helaas niet, dit is administratief te omslachtig.

We kunnen wel afspraken maken om producten te bestellen/reserveren om ze in kleinere gehelen af te halen of te laten verzenden.

Wil je meerdere producten bestellen of reserveren, maar kan je het niet in één keer betalen, stuur dan gewoon een mailtje. Dan bekijken we wat er mogelijk is.

Als je een product hebt toegevoegd, ga dan naar het winkelmandje en daar zie je de vermelding ‘kortingscode toevoegen’ staan. Als je daar jouw kortingscode toevoegt, zal de winkelmand automatisch de korting toepassen.

De eerste stap die je zelf kan ondernemen als er een foutmelding is bij het betalen is je eigen rekening controleren of het geld is afgeschreven. Mocht het geld zijn afgeschreven check dan snel of je een bevestigingsmail hebt ontvangen. Als je geld wel is afgeschreven maar je hebt geen mail ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier

Al onze online betalingen gebeuren via het online betaalsysteem Mollie. De webshop is ook extra beveiligd met een SSL beveiliging zodat je veilig kan surfen en online betalen. Dit kun je zien door het slotje te controleren in de surfbalk bovenaan.

Als je producten toegevoegd hebt, kan je naar de winkelmand gaan om je aankoop te controleren, eventueel kun je daar nog de aantallen wijzigen, kortingscode toevoegen, de verzendoptie aanduiden, je adres aanpassen, …

Daarna klik je op ‘doorgaan naar afrekenen’ om jouw adres in te vullen/te controleren en de betaalmethode aan te duiden.

Vergeet niet om het vakje met ‘Ik heb de algemene voorwaarden van de website gelezen en ga hiermee akkoord *’ aan te vinken alvorens je op ‘bestelling plaatsen’ drukt.

Daarna kan je betalen volgens de instructie van de door jouw gekozen betalingsmethode.

Bij iedere bestelling die je via onze webshop plaatst, zal je een aankoopfactuur ontvangen.

 

Houd je factuur goed bij, ze dient als bewijsmateriaal bij eventuele garantie en/of geschillen.

Garantie en retourneren

Al onze producten worden verzonden zonder conformiteitsgebreken, maar het kan altijd dat er iets niet in orde is. Als je bij ontvangst van de aangekochte goederen opmerkt dat er conformiteitsgebreken zijn, neem je best onmiddellijk contact op zodat we een gepaste oplossing kunnen zoeken, hiervoor heb je 14 dagen.

Als een product binnen de 2 maanden na aankoop toch gebreken vertoont – die niet te wijten zijn aan onoordeelkundig gebruik, ongeval, overbelasting, gebrekkig onderhoud … – valt dit onder de wettelijke garantie. Neem in dat geval onmiddellijk contact op van zodra het gebrek zich voordoet. Een product met een gebrek blijven gebruiken kan leiden tot onherstelbare schade door onoordeelkundig gebruik.
Is het product tijdens het gebruik beschadigd, overbelast, slecht onderhouden, … dan geldt de wettelijke garantie uiteraard niet meer.

Mocht je problemen hebben met één van de aangekochte producten, zorg er dan voor dat je de originele verpakking en factuur nog bij de hand hebt, want we leveren geen garantie voor producten die niet bij ons zijn aangekocht.

Zie ook artikel 8: Garantie

Wil je afzien van je aankoop en wil je het product retourneren, neem dat contact op via de contactpagina en vermeldt de reden waarom je het product wil retourneren. We zoeken samen naar de beste oplossing. Denk wel even na voor je een product retourneert, want de retourkosten zijn altijd ten koste van de klant.

Zie ook artikel 7: Herroepingsrecht

Is je product bij gebruik beschadigd, dan kan het eventueel nog hersteld worden. Hiervoor neem je contact op via de contactpagina. Er kan een raming voor de herstelling afgesproken worden. Van deze raming kan afgeweken worden als er meer of minder schade is en/of er meer of minder onderdelen moeten worden besteld. Als er wordt afgeweken van de raming, wordt er altijd eerst contact met jou opgenomen.

Als een product onherstelbaar is of als er geen reserveonderdelen meer ter beschikking zijn om het product te herstellen, wordt er geen werktijd aangerekend. De klant kan dan kiezen of het product teruggezonden wordt of niet.

De verzendkosten (heen én terug), de bestellingen van onderdelen en de werktijd zijn te koste van de klant, tenzij er uitzonderlijke garantievoorwaarden zijn.

Levertijd en bezorging

We maken liever geen aantrekkelijke beloftes waarvan we geen garantie hebben dat we die kunnen nakomen. Zelf merk ik ook dat ‘vandaag besteld, morgen in huis’ vaak niet realistisch is.

We streven er naar om jouw bestelling – van producten die op voorraad zijn – ten laatste één werkdag na de bestelling aan te bieden bij de verzender van jouw keuze (Bpost, PostNL of DPD). Zij streven er op hun beurt naar om jouw bestelling devolgende werkdag (in België) bij jou af te leveren. In de realiteit reken je best op twee à drie werkdagen om niet nodeloos te zitten wachten. Voor Nederland kan het iets langer duren, reken daarvoor op 4 à 5 werkdagen.

Voor producten die niet op voorraad zijn, kan je via de ‘interesse’ knop een mail sturen. Ik bekijk dan online de stock van Daiwa. Producten die bij de hoofdleverancier in Duitsland op stock zijn, kan ik meestal binnen de 5 werkdagen in huis hebben. Sommige producten zijn ook niet in Duitsland op stock en moeten vanuit Japan of een ander productieland komen. Hiervoor is de levertijd uiteraard veel langer.

Als je interesse hebt voor een product dat niet op voorraad is, stuur dat een mailtje via de ‘interesse’ knop en ik zoek voor jou uit wanneer je het product kan hebben.

Ja, zodra we jouw bestelling versturen, ontvang je een traceercode.
Met behulp van deze code kan je jouw bestelling volgen en nagaan wanneer er geleverd wordt.

Jazeker, maar wel enkel op fysieke adressen en geen ‘postbussen’.
Bij het afrekenen van jouw bestelling kan je een ander leveringsadres ingeven.

Na het afronden van de bestelling kan je het adres niet meer wijzigen!
Sommige verzenders bieden deze optie aan, maar dat is op je eigen verantwoordelijkheid.

We streven ernaar om jou de beste én veiligste verzendmethode aan te bieden. We maken gebruik van verschillende koeriersbedrijven zoals B-post, PostNL en DPD. We bekijken regelmatig hun tarieven en passen deze indien nodig aan.

Afhankelijk van de producten die je aankocht kan je een verzendmethode aanduiden voor je overgaat tot het betalen. 

Niet elke koeriersdienst biedt dezelfde verzendmogelijkheden aan.

PostNL. verzendt standaard geen pakjes die langer zijn dan 60 cm. Daarom worden hengels nooit via PostNL verzonden.

B-post en DPD verzenden wel pakketten langer dan 60 cm. B-post verzendt pakketten met tot een maximale lengte van 150cm. Koop je 2-delige hengels waarvan de transportlengte langer is dan 150cm (maar korter dan 175cm), dan is DPD de enige verzendoptie.

Wil je artikelen aankopen die langer zijn dan 175cm transportlengte, dan moeten we een individuele oplossing zoeken. Uiteraard kan je die artikelen – enkel op afspraak – ook komen afhalen.

In het afhalen van artikelen zijn we zeer flexibel. Via mail komen we een moment overeen dat voor beide het beste uitkomt. Dit kan ook buiten normale kantooruren en in het weekend.